Skulle du vilja jobba som tidningsbud?

Skulle du kunna tänka dig att jobba extra som tidningsbud? Ett sommarjobb för er som studerar eller varför inte jobba som det på heltid ?

Jag hade kunnat tänka mig att jobba som tidningsbud, för det är ju ett jobb och man får betalt. Dessutom älskar jag att vara ute och både gå & cykla. Jag hade kanske inte velat arbeta med det för alltid, men som en tillfällig inkomst. Helt klart. Det är ju åtminstone ett jobb som jag rekommenderar alla att söka som inte har något och behöver lite extra pengar. Studerar du så finns det säkert något som du kan göra på helgen och få in lite extra pengar på eller under sommarlovet. Fördel med arbetet är att man både kommer ut och får frisk luft och även motion vilket är väldigt bra för hälsan.

Jag tror att det är ett ganska kul arbete ändå, man får vara ute och se mycket. Träffa olika folk och inte som på många andra jobb där du är fast på en och samma plats under hela arbetstiden. Det är kanske ett jobb att tänka på och jag tror definitivt att det är ett arbete som passar dom flesta. Jag hade åtminstone kunnat tänka mig jobba som ett tidningsbud!

Prolog KB är ett företag som utför distribution av tidningar. Klicka här för att komma till Prolog KB!