Hela helgen samlad.

I fredags när jag var ledig, så körde jag och mamma till Åhus för att spendera några timmar i solen på stranden. Vi passade på att fira morsdag eftersom att vi är bortbjudna på middag idag. Fast jag tycker alla dagar är mamma och pappa dagar. Ni är så bra! ♥
 
När molnen tog över himlen så valde jag och mamma att köra hem. När vi vart tillbaka hos dom så blev det lite fika och glass innan jag sedan körde hem. Mys-dag!
I lördags följde jag med Emil på förmiddagen för att inhandla mer virke till ovanvåningen. Längtar till den dagen då den är helt färdig. Väder prognosen hade lovat regn och åska också igårkväll så när det väl klarnade upp lite på himlen vid 16-tiden så skyndade jag mig till stallet för att hinna få ut och rida min häst innan allt skulle komma men jag skyndade mig i onödan för där kom aldrig något regn. När vi väl kom ut på ridbanan så fick vi sällskap av en väldigt närgången och irriterande geting som vägrade lämna oss ifred och jag vart helt säker på att den inte skulle ge sig förrän den stuckit mig eller hästen. Alla som känner mig vet att jag får PANIK utav getingar, och där gick vi fram och tillbaka över hela ridbanan, samtidigt som jag försökte hålla mig lugn för hästens skull fast innerst inne ville jag bara springa iväg och skrika. Han tyckte nog mest jag var konstig som vart rädd för en "fluga" som han mest uppfattade som lite irriterande och riste på huvudet. Medans han själv är rädd för matskålen, sadelskyddet, en kanin, en hink, ett hinderstöd, bajs.. listan kan göras lång. Men jag är konstig som är rädd för en "fluga som sticks". Älskade tok häst.
Nu får jag snart hoppa in i duschen då vi ska vara hos min sambos föräldrar om ett tag.
Ikväll är planen eventuellt en skog runda med hästarna, men vi får se vad vädret och hästarna säger. Prognosen lovade även regn idag, men fint till kvällen. Så jag hoppas på det!