Livet i hus.

Söndag idag och det regnar. Utomhus blir det nog inte så mycket gjort men har åtminstone hunnit städa huset medans sambon har varit flitig uppe på ovanvåningen. Ju mer vi håller på ju mer vill vi planera. Att bo i hus är jätteroligt även om det kostar en hel del och tar mycket tid för en. Att prioritera boendet känns ganska viktigt, jag menar det är ju ändå vårt hem. Men naturligtvis blir det bara det allra mest nödvändigaste att göra först och främst sen får resten komma efter hand. 
Nu måste vi se till att få ovanvåningen isolerad innan vintern och kylan är här, för att behålla värmen längre i huset. Vilket kan vara ganska skönt en tidig morgon i December. :)
 
Alltså förstår ni att det snart är jul, om nästan ca. 3 månader är det julafton. Jag förstår då inte, knäppt.
Men samtidigt så ser jag framemot vår första jul här. 
Ikväll blir det nog att göra ingenting, för imorgon antar jag att jag kommer bli inringd och få börja jobba kl.06.00.
En bra film, mysigt sällskap och något gott att äta, det är en bra söndags syssla.