Ny soffa, yeeey.

Förra helgen var vi på Ikea för att jag ville ha en stor växt att ha i tv-rummet. Men när man väl är där så går man ju igenom alla avdelningar om man som jag älskar ikea. När vi kom till soff-avdelningen så hittade Emil en favorit direkt, som passade i stort sett alla kraven han hade.
(Jag har tjatat om en ny soffa i över 1 år) men eftersom vi ska göra mycket annat med huset så hade vi bestämt oss för att vänta. Men den här fastnade han för, och jag med! Vilket resulterade i att vi kom hem, började mäta och fundera, och slutligen bestämma oss för att vi tar den. Så igår var vi på ikea igen för att inhandla soffan, ett soffbord och en ny lampa att ha ovanför. Det sved lite i plånboken men jisses så bra det blev. Äntligen en stooor soffa att mysa i, och hela familjen får plats.
 
På kvällen åkte jag hem till en kompis för utflyttningsfest, dock var jag både seg och trött, vilket var lite trist. Ibland blir det bara så, men trevligt var det. Idag har jag bara städat här hemma från gårdagens stök med att få ordning på allt som inhandlades igår. Så nu blir det att ta det lugnt här hemma resten av dagen. Antagligen lär jag spendera den mesta tiden i soffan haha. ♥

Kommentera här: