Det går sakta men säkert åt rätt håll.

Min fot är med stor sannolikhet bara ordentligt stukad. Då det blir bättre för var dag som går och jag ändå kan belasta den, stötta på den och gå mer och mer på den och göra små runda rörelser med den en liten stund så är den inte bruten iallafall. Just nu kan jag gå lite grann försiktigt, belastar den lite fel känner jag ibland. Men går jag för länge eller står för länge och belastar den så börjar det göra ont. Är fortfarande svullen även om det lagt sig mycket sen i lördags, så skor kan jag fortfarande glömma, strumpor lika så som går upp över ankeln. Då det gör ont om där är tryck över svullnaden än. I vissa vinklar gör det inte alls ont, och vissa vinklar gör väldigt ont. Men det tar väl sin lilla tid för ledbandet att läka ihop sig. Men känns bra att det blir bättre för var dag åtminstone och inte sämre.  Dock är det jobbigt på andra håll också just nu för min del. Den här helgen som varit har vi verkligen haft otur. Så det är känslomässigt jobbigt för mig också. Min sambo blev dålig i söndags, och vi åkte in till akuten i Kristianstad, där han sen blev inlagd. Vet inte när han får komma hem, men det ser ut som han blir kvar resten av den här veckan just nu. Vill bara att han ska bli bra så han får komma hem igen så fort som möjligt! ♥ vart hos honom i gårkväll och ska hälsa på honom idag med. Vill vara hos honom hela tiden. Aldrig kul när någon som står en så nära inte mår bra. Och jag själv också har ont i foten. Typiskt!  Men han kommer bli bra så småningom. Det känns skönt! ♥
Såhär ser min fot ut idag. Bättre än i lördags iallafall.
 
Vänster normal, höger stukad.

Kommentera här: