S E M E S T E R!

I lördags förmiddag flyttade hon in. Vår nya familjemedlem, Ronja. Det gick mycket bättre än vad vi trodde att det skulle göra på så kort tid. På lördagskvällen vart båda hundarna helt lösa tillsammans där vi delat av huset med inomhus grindar pga. Katterna. Crixus och Ronja blev snabbt kompisar och på natten sov dom båda hos mig och Emil. Idag fick dom springa fritt tillsammans ute på innergården och det gick minst lika bra. Kul att se att dom fungerar så bra ihop. :) katterna har hon sett på håll och verkar inte bry sig jättemycket mer än undrar vad dom är för något. Vi är jätteglada för att Ronja fått komma hem till oss. En underbar individ. 
 
Idag har mamma och pappa varit på besök. Så nu har dom också fått valp mysa lite och sett hur fin hon är. 
Dock så kollapsade min bil igår. Kul start på semestern 😒 påvägen hem från stallet så valde bilen att bara dö. Så fick styra in den så gott jag kunde till väg kanten. Slå på varningsblinkers. Ringa till Emil. Han fick komma och bogsera mig hem. Det är något med motorn som har valt att kollapsa. Håller mina tummar att Emil kan få rätt på den men det har varit lite ledsamt idag. 😢
 
Nu på kvällen fick jag låna Emils bil till stallet. Saknade min Silver så mycket, så gick ut till honom idag trots han befann sig långt bort i hagen och jag blev lycklig i hela själen när jag kände detsamma från hans sida. Han blev så glad över att se mig och vi stod och myste ett bra tag :) Älskade häst.
Nu håller jag kväll tillsammans med hundarna i soffan. Jag har ju trots allt semester, så jag får inte glömma bort att njuta av den även om bilen orsakade en del tårar idag. Prutt bil. S E M E S T E R !!

Kommentera här: